28 Ekim 2011 Cuma

Rusça üzerine...



nerden nereye;)
almanya'ya gidip tek kelime almanca öğrenmeden,türk mahallelerinde yaşayan insanlara gülerdim hep.nasıl olur insan iyi kötü bir kaç kelime öğrenir derdim.
bugün itibariyle pes!demiş durumdayım...
ki zaten öğrendiği ilk cümle (sizi anlamıyorum/rusça anlamıyorum) ya ni panimayu olan birinden ne beklenir ki?
problem şu: kazakistan evet kazakların memleketi.ancak yıllarca rus baskısı ve etkisiyle gelişen kültürlerinde kazakçayı neredeyse unutmuş durumdalar.birşey satın alırken rusça söyleyen satıcıya kazakça dediğimde kendi dilindeki sayıları bilmemesi tuhafıma gitti...azerilerin hakkını vermek lazım,onlarda bu kadar rus etkisi yok.en sonunda hesap makinesinde yazıp gösterdi adam...


kazakça türkçeye benziyor biraz.gerçi azerice ile kıyaslayınca kazakça daha anlaşılmaz,ama azericeyi de ilk duyduğumda çok uzak/anlaşılmaz gelmişti.ama sonraları bakü'yü sevmiş,dili öğrenmiştim....belki kazakçayı konuşmak da zamanla olabilir.peki ya rusça öyle mi?


nerede benimle rusça konuşmak isteyen olsa hemen yapıştırıyorum ya ni panimayu diye :)))


Az miktarda sandığım ingilizcem bile gayet iyiymiş burda onu anladım.ama ne yazık ki bu ülkede rusça ve kazakçadan sonra gelen dil ingilizce değil...
liseden ve üniversiteden arapçam var,arapça bile konuşsalar öğrenmem daha kolay.arap alfabesini biliyorum en azından.ama şu rus alfabesini gördükçe bütün hevesim kaçıyor.zaten öyle hızlı konuşuyorlar ki,güç bela bir iki cümle öğrensen bile onları anlamak için çok pratik yapmak gerek.


buradan almaty'de ki tüm ruslara sesleniyorum:baktınız birisi size saf saf bakıyor ısrarla rusça konuşmayın,insan alınıyor,ne diyor bu diye:))

ve almaty'de yaşayan türkler:hiçbir yerde bir türke rastlamadım henüz,neredeyseniz ses edin de bende oraya geleyim,zira -25 lerde bir hava ile yalnızlık çekilmez,en azından 1 arkadaşım olsun bana yeter...

not:bakü'de 3 ay hiç arkadaşsız bir kış geçirmiştim,korkum ondan..

2 yorum:

New York'tan dedi ki...

Iki gun once yorum gondermeye calistim geldi mi bilmiyorum,error verdi hep gonderirken :)

Rusca zor bir dil demistim, cokda hizli konusuyorlar :)

Abdulsamet Yildirim dedi ki...

Evet Birde ırkçılıkları hiç çekilmiyor :)) Moskovadan Selamlarımla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...