11 Kasım 2011 Cuma

Kısır Döngü



Çikolata delisi değilim,hatta çok ender yerim.öyle özel gün felan hiç etkisi olmaz bende,tatlı krizlerim yoktur yani klasik kadından farklı olarak...
amaaa .ne zaman cidden keyfim kaçsa kendimi çikolataya verir,analiz yaparım.tam anlamıyla analiz olmasa da,kimi zaman kendini yiyip bitirme,kısır döngüler içinde kıvranma,zihnimdeki bulanıklık sebebiyle hiçbirşeye adapte olamama gibi durumları da barındırır içinde.kimi zaman çok sıkıcı-yorucu-bunaltıcı bulsamda kimi zaman severim bu hallerimi...

gözlem yapma yeteneği ne uyuz birşeydir aslına.bazen bütün bunların farkında olmamayı dilerdim.

misal:bazı babalar vardır,çocuğun şurubundan,ilacından,iğnesinden,hangi ayda hangi kelimeyi konuştuğundan,hatta utanmasa kakasının yumuşaklığından tutunda herşeyine kadar bilir.ilgilidir,sevgi doludur ve bunu gösterebilir...bir yere gidilecekse bebeğin çantasına alınacakları eşine hatırlatır,çocuğun dişçi randevusunun hangi gün hangi saat olduğunu bilir,markette indirimde hangi ürün varsa onu stok etmeyi akıl eder,evde ne az kaldı,ne var ne yok herşeyi bilir.
aynı koca elbette eşine karşı da pek bir ilgili,sevecen,düşüncelidir.(ki çoğu zaman kadın da bir o kadar vasat,hatta sıradan,hatta hatta beceriksizdir)(kocası bu türden olanlar için dikkar çekmek isterim herzaman değil,çoğu zaman dedim:)))

bazı babalar vardır akşam eve gelince yarım saatlik bir oyun(kısaca boğuşma-atraksiyon içerikli hareketler de diyebiliriz) ve sonrasında bana fazla bulaşma enerjisi vererek çocuğu kendinden uzaklaştır.bu tip babalar bırakın antibiyotiğin adını,en sık kullanılan calpolün dahi adını bilmezler.misafir gelse misafirle birlikte çayın yanına ne gelecek acaba diye eşine bakarlar,olan bitenden habersizdirler.bunların temel amacı :para kazanmaktır...ben parayı kazanayım da üstüme başka iş düşmesin gayretindedirler.
baba işteyken çocuk hastalanır anne ilgilenir,baba yurtdışına çıkar anne eksiklik hissedilmesin diye kendini paralar,bir yere gidilecek olduğunda hem çocuğu,hem babayı,hem kendini hazırlayan anne çocuğunun ara öğünü de çantasına atmayı düşünür,bu sırada tv izleyen baba ise tvyi kapatmadan,saçını taradığı banyonun ışığını ve ayakkabısını aldığı dolabın kapağını da açık bırakarak çıkar.bari çocuğu alsaydın diye seslenen annenin uyarısıyla-lütfederek-giyinmiş çocuğu alır kapıdaki çöpü görmezlikten gelerek iner...

bu tip babaların kadınları her işi kendi başına halledebilen,yalnız başına evde kalabilen,korkusuz,çocukları çekip çevirebilen,üstüne birde şikayet etmeyen,iyi yemek yapan,edebiyattan anlayan,hızlı,aile ilişkilerini her daim sıcak tutmak isteyen insan ötesi varlıklardır.

benim tıkandığım nokta ise şu:biz bu kadar herşeye yetiştiğimiz,ilgilendiğimiz için mi bu adamlar bu kadar gamsız?yoksa onlar çok gamsız,umursamaz olduklarından mı biz bu kadar sorumluluk sahibi,detaycı,herşeye yeten kadınlarız?(z ekini kullanarak hangi grupta olduğumu anladın sanırım ey okur)

bir de şu yönü var elbet;organize etme yetisi eksik,aklı havalarda olan kadınların kocaları da bu sebepten mi bütün sorumluluğu alır?

ya da hepsinden ötesi;ALLAH dağına göre mi kar verir?

not:başlıkta yazmıştım kısır döngü diye ,hiç boşuna yazara çamur atma:)))

10 yorum:

hypo dedi ki...

o babanın yetişme tarzından da kaynaklanabiliyor.
baba vardır, sevgisini gösteremez ama yüreğini çocuğuna verecek kadar duyarlıdır.
iş yoğunlu vardır belki babamızın, kolay değil yaban ellerde yaşamanın zorluğunu, kazakların koca kafalı birer adam olduklarını biliyoruz.
baba, sizleri çok seviyordur. bundan adım gibi eminim.

Deli Anne dedi ki...

çoooooooook kurcalıyorum şu sıra bu türden şeyleri. yazarsam dağ olur diye yazmaya korkuyorum..

deren dedi ki...

hypo: çok tarafsız bir yorum oldu :)))

deli annem:yaz sende yaz,en büyük destek benden...

deren dedi ki...

bu arada hypo babamız bizi seviyor elbette,bu konuda sıkıntı yok zaten,yanlış anlaşılma olmasın :))

İkiz Annesi dedi ki...

Bizim babamız da duruma göre birinci ya da ikinci gurupta yer alır.
Kızlarını çok sever onlarla oynar evde olduğu sürelerde lakin hastalık olayları ilaçların isimleri saatleri doktor bulunması derde deva araştırması hiç ilgi alanı değildir.
Ve son sözüne sonuna kadar katılıyorum sanırım Allah dağına göre kar veriyor :)
Kızları anaokuluna yazdırdık sözleşmeyi bir kere okumuş değildir bana sorar aklına takılanı:))

New York'tan dedi ki...

Simdi yuzde seksen birinci gurup diyelim yuzde yirmide diger gurup olsun ozellikle saglik konusunda cok takintili yoksa ne giydigine , cantasina falan bakmaz :)bazen beni bunaltsada cocuklarini dusunuyor elh. :))

deren dedi ki...

ikiz annesi ve şeyma şanslısınız vesselam:)

dökülün kızlar dökülün yavaş yavaş:)))

Aslı dedi ki...

Babam aynı yazdıgın birinci gruptandı :) doktora o götürür, derslerimizi yaptırırdı..harika bir babaydı..

Dedigin dogru ama çiftlerden biri ne kadar baskınsa digeride o kadar kendini çekiyor :)

Hani demişsinya bazen bütün bunların farkında olmamayı dilerdim diye...çok dogru bende çok isterdim..

badem limon dedi ki...

elif valla benim kocam da bir garip 2 grubada manyak gibi uyuyor :)) şimdi eve gelince yarım saat oynayıp başından atar demişsin ya işte o yarım saat bile sürmüyor mesela ahahaha :))) çocukla oynamaktan nefret eder, mecbur kalmazsa giydirmez, mesela çocuk havuza düşüp sırılsıklam ıslanmamışsa :)) ama aşı tarihini hatırlatır, ilaçlarını takip eder antibiyotiğin saatini kaçırırsam kızar velakin kendi vermez bana direktif verir :)) bu durumda hangi grupta :))ilk doğduğunda sürekli internetten hastalık bulup doktora sorduruyordu tabi yine bana :)) doktora sor bakalım bu çocuk hidrosefali gibi duruyor (allah korusun) :)) ama evle ilgili herşeyi bilir, deterjanın bitip bitmediğini, zeytini peyniri salçayı takip eder gider alır. herşeyi vaktinden önce öder.. aşırı sorumluluk sahibidir.. elektirik faturasını 40 liraya düşür sana fazladan bir ayakkabı diye beni motive eder :) amaaaa gel gelelim ben kendim kendim buldum, ilk yıllarda adam " bir evin temizliği lavabosundan belli olur diye temizlik yapar, çamaşırları yıkar kuruturdu, ben yaptıklarını beğenmedim ben yaparım diye anaç davrandım, sonra adam yapmaz oldu şimdi değil kapıya ceketinin cebine koysam çöpü gidip atmıyor :)) evde iş oldu mu kaçıyor, çocukla zaten oldum olası oynamaz :) ben çıkamadım bu işin içinden ne kısır döngüymüş anam :))

deren dedi ki...

badem limon-kendim ettim kendim buldummmm şarkısını gönderiyorum:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...