15 Aralık 2011 Perşembe

Karlı Almaty ve Kilo



aralıksız 15 saattir kar yağıyor almaty'e.
ve ben evde yenecek ne varsa yemiş bulunuyorum.
açıkçası sonumu merak ediyorum,55 ten 100'e kadar çıkar mıyım acaba:)
hamilelikte 20 kilo almış,doğuma gittiğim gün 77'i görmüştüm,bakalım kısmet:)


kilo konusunda hep şanslı oldum ben,doğumdan sonra bile.hiçbir zaman kendime çok sıkıntı edecek kilolarım olmadı...amannn alsak ne olur,nasılsa veririz mantığıyla oluyor sanırım.
İnsan hangi alana kendini yoğunlaştırırsa o konuda sıkıntı çekiyor diye düşünüyorum,hani son günlerde çok popüler olan iyi düşün,olumlu düşün geyikleri var ya,hakkaten doğru.sen kafayı kilona taktıysan karşındaki merhaba bile demeden aaa kilo mu aldın sen? diyor.sonra da başlıyor elma sirkesinden,lahana suyundan...
Sağlıklı yaşam adına kafayı bozduk milletçe...Yeşil çaylar,platesler,hurma şurupları herkesin ağzında.ama bunu bir yaşam biçimi yapan varmı?çok zor elbette.
Yıllarca sucuk bittikten sonra yağını bile ekmekle yiyen bir nesil nasıl vazgeçsin ekmekten?Belki yokluktan,belki de alışkanlıkla hepimizin annesi demezmiydi "ekmekle ye" diye.Akşam yemeğinde kuru fasulye-pilav-cacık üçlüsüyle beslenen insan nasıl dönsün esmer pirinçli pilava?sıcacık peyniri,fıstığı ile gelen künefenin yerine nasıl koysun meyveli yoğurtu? 

açıkçası bunların hiçbirine itibar etmiyorum,hangi çocuk annesinin sütlacı,reçeli,keki ile obez olmuş?
mesele şurda;beslenme aynı düzeyde gidiyor,ama insan hareketleri azalıyor.bir tıkla alışveriş yapılıyor,bir düğmeyle bulaşık yıkanıyor...bu sebeple kadında göbek almış başını gidiyor:)
Herşeyde olduğu gibi bu yeme-içme işinde de "orta yolu" bulmakta yarar var,her yediğini kendine zehir etmeden ama kavanozun dibini de görmeden yesek sorun felan kalmayacak.
bir de tabii en başta olumlu düşünerek...
kilolarınıza sahip çıkın,alsamda benim,versem de benim deyin :)
3-5 kilo fazlasından birşey olmaz,üzülmeyin :)

8 yorum:

Deli Anne dedi ki...

Aman aklına getirme kiloları.. bak ne güzel inceciksin.. ben anladım ki, ne zaman kiloyu kafaya taktın ondan sonra ömrü billah perişan oluyorsun..

hypo dedi ki...

bence kar yağıyorsa kar helvsasını da denemeli bence.:)

Syhn dedi ki...

sağlıklı olduktan sonra çok kiloymuşsun az kiloluymuşsun farketmez bence de, ama sağlığı teddit ediyorsa 3-5 in hesabı yapılmaz denmemeli yapılmalı :)

New York'tan dedi ki...

Kari ozledigimi farkettim :)
Benimdeolmadi kilo sorunum elh, olsa takardim eminim :)

deren dedi ki...

deli anne-aynen onu diyorum bende:)

hypo:o nasıl birşeymiş duydum ama...

syhn-evet tabii,aslolan sağlık...onu unuttum ben yazıda.

şeyma-hiiiçç özleme bence :)

neval dedi ki...

hamilelikte alınan kilolarını verene selam olsun

Buket dedi ki...

burayada kar yağsıınn!!

deren dedi ki...

neval-aleyküm selaaammm :))

buket- hepsi göndermek isterdim!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...