4 Ocak 2012 Çarşamba

İlişkiler-Çelişkiler

Dün akşam ağbim aradı;büyük olan.
Kendisi Eskişehirde yaşar,bir zamanlar öğrenci olarak gittiği şehirden bir daha dönemeyenlerden...
Konuştuk,mutlu oldum aradığına,teşekkür ettim.Eşine selam söyledim,yeğenimi de öp dedim benim için.
Telefonu kapattıktan sonraki bir saat aklımı kurcaladı yine,neden böyleyiz?
Ağbimle aramızda 7 yaş var,küçüğü ile 4.
Ben evin en küçüğü,tek kızı.
Çoğu zaman birbirimize uzak oluşumuzun hep cinsiyetten kaynaklandığını düşündüm.ortak noktamız pek azdı.Öyleyse İki ağbimin arasının çok iyi,yağlı-ballı olması gerekir,ama yok,onlarda öyle değiller..
Sevgisini sıkça belli etmeyen bir anne-babanın evlatlarıyız...Her daim sevdiklerini bildiğimiz ama açıkça dile düşmüş birkaç kuru cümleden ibarettir gördülerimiz.İşten gelen kocasını öpen anne değildi annemiz.Ya da çiçekler getiren baba da değildi babamız.Ama mutluyduk,herkes birbirini severdi,sevilirdik.
Ne zaman ki evlendim,bir çocuk yetiştirir oldum,hani hep diyorum ya "çocuk yetiştirirken insan kendi çocukluğundan geçiyor,eskilere gidiyor" diye....o zaman farkettim.
Bu duygularını ifade edememe durumunun nerelere dayandığını...
Arkadaşlarım var,en zor zamanlarda kardeşlerini arar görüşürler,birbirlerine destek olurlar...hep özenmişimdir.Benim ağbilerimle olan ilişkim bu boyutta değil maalesef.Çok severim,canlarımlardır,ama hep uzaktırlar...
Anlatsam dinlerler muhakkak,destek de olurlar buna eminim.Yalnız bırakmazlar,severler...İlişkimiz yeterince "sıcak" olmadığından mıdır nedir herşeyden,siyasetten,geçmiş günlerden,iş dünyasından,akrabalardan bir dolu gereksiz şeylerden konuşuruz da,birbirimize hakiki olarak sormayız nasılsın kardeşim diye...
İşte dün akşam telefonda alıştın mı gerçekten,zor mu oralar,sen güçlüsün yaparsın dedin ya...
Erittin beni canım ağbim..
Sobalı kış akşamlarındaki evimizi özledim birden.Üçümüzünde çocuk olduğu o günleri..Beni kızdırdığınız,dalga geçtiğiniz günleri...Nasıl burnumda tüttünüz anlatamam.
Bir yerlerde-uzakta da olsa- varlığını bildiğiniz bir kardeşinizin,ağbinizin olmasına paha biçilemez.
Kardeşlerinizin kıymetini bilin.Hepiniz hayatta ve sağlıklıyken..

10 yorum:

bininci tekil şahıs dedi ki...

abim... bak ben de abimi ne kadar ozledigimi fark ettim!

zYnP dedi ki...

Ahh ahh burnumun direğini sızlattın yine deli kız:(Manyak mısın ne giriyon böyle hassas konulara?laylaylom gül gibi geçinip gidiyoduk işte:))İşin şakası sen de biliyosun benimde biricik gözümün kökü bi abim var ben de evliliklerin erkekleri neden bi anda 180 derece döneklik etkisi yaptığını anlamam:(Ne var eskisi gibi abimle dertleşebilsek,sırlarımızı paylaşabilsek,işimize gelmeyince ispiyonlayabilsek ne değişti,ne olduda değiştik,ne olduda değiştin:(

deren dedi ki...

bininci tekil şahıs- hemen ara,hemennn..

zeynep-bu konulara girmesek iyi gerçekten,lay lay gidecek hayat...Ama hissettiğimizi yazmak gerek,gerisi yalan sadece.seni çok iyi anlıyorum ama sadece evliliğe bağlamamalı bu değişimi...zaman getiriyor bu noktaya bence.

hypo dedi ki...

biraz uzaktasın sen.
özlemen, onların muhabbetlerinin eksikliğini hissetmen normal.
ha deyip te aranamazsın.
en kısa zamanda tekrar bir araya gelirsiniz, umarım.
yalnızsın sen çok orada.

deren dedi ki...

baba-evet galiba insanı en etkileyen bu,yalnızlık...ondandır bu hüzünlü haller,hep ondan...

badem limon dedi ki...

bi an hypo nun baban ve blog yazarı olduğunu düşündüm :)) abim yok iki erkek kardeşim var.. eskiden hiç anlaşamazdık yerdik birbirimizi.. ne zaman ki ben evlendim.. başka bi boyuta geçti.. şimdi çok özlüyorum mesela kardeşimi büyük olanla özellikle çok eğleniyoruz da... küçük olan çok küçük tabi :) paylaşcak bişey yok.. belki onlar büyük sen küçük olduğundandır.. ama şurası kesinki iki kız kardeşin arasındaki sıcak bağ hiç bi yerde yok... hep bi kız kardeşim veya ablam olsun isterdim.. kızlar daha sıcak ve samimi neticede... ama en katıldığım nokta şu ki; bizim zamanımızda aileler sevdiklerini göstermezdi kii.. severlerdi, bilirdik evet ama o kadar işte...

New York'tan dedi ki...

Benimde iki erkek kardesim var,biri yanimda,digeri memlekette,yanimdaki ile 11 yas var ben onun annesi gibi oldum artik :),digeri ile de cok yakin olmasakta evlendikten sonra esi vasitasi ile daha cok gorusur olduk, her aradigimda sorarim annemlere,hz. Allah muhabbetimizi arttirsin hepimizin .

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

ağlattın beni :(

deren dedi ki...

saliha- hypo sanal alemdeki babadır:))

şeyma- amin,inşaallah..

bahar-ağlamayalım ama...hayatın getirdikleri diyelim..

hypo dedi ki...

deren;
teşekkür ederim, güzel cümlen için:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...