30 Ocak 2012 Pazartesi

Sosyetik Kezbanlar:)


Ben ki asosyallikten şikayet eden kişi;bu akşam bir yemeğe davetliyim.Az sonra kıyafetlerimi ütüleyip ne giyeceğime karar vereceğim.(hepi topu 3-5 parça giysi getirdiğimden seçmek kolay oluyor)
Davet eşimin iş arkadaşından geldi.
Pazar günü arayıp yeni doğan oğullarının 40nın çıktığını ve pazartesi bizi yemeğe beklediğini söyledi.Bizde gittik hediyemizi aldık,akşam eşimle aramızda öyle bir konuşma dahi geçti.

-Birde tatlı yapıp mı götürsem,yoksa pasta felan mı alsak?
-Hand made daha iyidir,özen gösterildiği belli olur,sen şu un kurabiyelerinden yap giderken götürürüz.


Bu sabak kahvaltıdayken eşimden bir mesaj:
Elif;yemek esperanzadaymış(Türklerin takıldığı sosyetik gece kulubü-restoran) Kurabiye felan yapma sakın:))

Eeee modernleştik modernleşmesine ama bana bu işler hep komik gelmiştir.
Sanki dünyanın insanını çağırıyorsunuz da eviniz mi almayacak?İkram edeceğiniz şeyler bir çay-kek olsa ne olur?Yurtdışında yaşayan Türkler bu konuda çok sosyetik,Bakü'de iftara çağırırlardı,yahu 3-5 kap yemekten canın mı çıkar zaten hemen hemen hepsinin yardımcısı var,ülkemizden koptuk diye bu kadar mı uzak kaldık adetlerimizden?


Eskiden bebek mevlütleri olurdu ne güzel.Çağırırsın tüm akrabaları,bir de hoca bulursun,kimse dinlemez çoğu zaman,ama tadı da ordadır:)mevlütten sonra lokum-kolonya dağıtılır,yeni doğan bebeğe getirilen hediyeleşme faslı olur felan...

Şimdi kimse pek yorulmaya gelmiyor anlayacağınız.
Aman yeter ki eve gelip zahmet vermeyin,ne yerseniz biz ödeyeceğiz babında düzenlenen yemekler bana "soğuk" geliyor hasılı.
Bakalım bu akşam da aynı mı olacak...

günün rusça kelimesi: неотесанный (görgüsüz)(niatissaniy)

6 yorum:

hypo dedi ki...

yaban ellere üç kuruş kazanılmaya gidiliyor onu da sağda solda çarçur ediliyor.

Adsız dedi ki...

ne olursa olsun kişi özünü ,geçmişini örf adetlerini unutmamalı bence.(anne adayı bhr)

deren dedi ki...

hypo- 3-5 değil dünyanın dolarcıklarını da kazansalar bu "davranışı" hoş görmüyorum ben,mesele para değil.ama birde o yönü var tabi:)

bhr- katılıyorum,bakalım doğum yapınca da böyle düşünecekmisn:)

badem limon dedi ki...

:)) ahahah :)) sonuna kadar katılıyorum canım :) ben çok ayıplıyorum ya böyle şeyleri.. kendim olsam asla böyle birşey yapmazdım.. bundan çıkacak bence iki sonuç var 1. dediğin gibi evi batırmayın şurda ne yerseniz biz veririz parasını
2. de bakın ne kadar asortiğiz paramızda var sizi buralara getirdik :)))

hatta ben eve misafir çağırdığım zaman haberli ise tabi ki özellikle herşeyin el yapımı olmasına dikkat ediyorum ki ayıp olmasın.. buranın güveci meşhurdur mesela misafir geleceği zaman bi gün öncesinden fırına verirsin.. o bile benim içime sinmiyor kendim yapmıyorum diye.. eşim tatlıyı dışardan alalım diyor ayıp olur diyorum mesela.. o yüzden misafir geldiğinde önemli olan kendini özel ve önemli hissetmesidir.. yoksa adamın senin evind eyiyeceği iki lokmaşeye ihtiyacımı var :))

İkiz Annesi dedi ki...

Ne kadar saçma bir davranış hem yemeğe davet et hem de yok dışarıda yiyelim de ne anladım ki ben bu işten.Dışarıda da buluşulur elbet ama ortak bir organizasyon yapılır dışarı çıkmaya karar verilir.
Biz de ne kadar özeniriz evimize misafir gelsin yemekler yapalım gerektiği şekilde ağırlayalım.Son sözüne katılıyorum bence de görgüsüzlük..

deren dedi ki...

badem limon-Türküz işte şekerim kanımızda var:)

İkiz annesi- evet dışarda buluşulur,eğlenilir ama sen zaten doğru anlamışsın beni,diyecek birşey yok:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...