6 Şubat 2012 Pazartesi

Açılın,Uğur Dündar geliyor :)

Canı tulum peyniri çeken vatandaş ne yapar?En yakın marketten gider alır.
Evinizin yakınında,istediğiniz herşeyi bulduğunuz,alabildiğiniz bir marketiniz varsa şanslısınız.Bakü'de 3 market dolaştığım olurdu bir alışveriş listesi için.Konu mutfak olunca,ben hiç açık bir insan değilim.Nereye gidersem gideyim o marka peynir,öbür marka zeytinyağ,diğer marka çikolata olmalı...Olmuyorsa bir müddet almamak için didinsem bile sonunda pes ederim.
Geçen akşam eşimle konuşuyoruz,Bakü'de şunlar şunlar vardı,orası iyiydi,Almaty'de şu açıdan iyi felan diye...Gördüğüm hepi topu 2 ülke olduğundan ikisini birbirine kıyaslamadan edemiyorum.
Neyse,sözün özü kendi kendime şikayetlenirken,birden çemkiren müşteri ruhum çıktı ortaya.Vay efendim koskoca migros zincirine 5 tane biskrem gönderilirmiymiş,dalga mı geçiliyormuş.O hızla 3 yere mail attım.Ülker,Pınar ve Eti.
Bu noktadan sonra bekleme devresine girdim.Türküz tabii,parayla değil sırayla lafını içselleştirdiğimden gocunmadım.cevap gelmese idi,ısrarla mail yağmuruna tutacaktım.Ama geldi.Şaşırttılar beni.
Benim mail şöyleydi;

 merhabalar,
Yaklaşık 4 aydır Kazakistan'ın Almaty şehrinde yaşıyorum.Bildiğiniz üzere burada çok fazla Türk nüfus var.Satış potansiyeli bu kadar yüksek olan bir ülkede neden pınar ürünlerini göremiyoruz? Ramstore(migros) mağazalarından alışveriş yapıyoruz,bulabildiğimiz Türk markalarını alıyoruz.Açıkçası Pınar gibi büyük bir markayı burda görmek isteriz.Daha önce Bakü'de yaşadığım ve orada ürünlerinizi bulduğum için bu soyuru sorma ihtiyacı hissettim,cevap bildirirseniz memnun olurum,iyi çalışmalar...

Maili atar atmaz;ilk yanıt Pınar a.ş 'den geldi.mailinizi aldık,en yakın zamanda cevaplayacağız diye.Ki büyük ihtimalle otomatik cevaptı:)
2 saat sonra Ülkerden aynı şekilde bir mail aldım.İlgili bölüme yönlerdik felan filan..
Eti'den hiç ses yok.
Aradan 1 gün geçti;Pınardan cevap geldi. Pınar iletişim merkezinin numarasını maille yollamışlar.Sadece bu.

Aradan 5 gün geçti;Ülkerden gelen cevap:

Elif hanim merhabalar,
Oncelikle talebinize gec geri donusumuz icin ozur dileriz. Saglik problemlerimiz nedeniyle Turkiye’de oldugumuz donemde e-mailinize cevap veremedim, Almaata’ya yeni dondum.
Belirttiginiz gibi urun cesitlerimiz maalesef Kazakistan’da Turkiye’deki kadar genis degil. Ancak son donemlerde yeni cesitleri de portfoyumuze ekledik. Dagitim konusunda ilgili departmanlardaki arkadaslarimla noktalardaki cesitlerin artirilmasi icin gorusecegim. Mevcut cesitlerimizin bulunurluklarini artirmak icin her gecen gun marketlerle iliksilerimizi gelistiriyoruz. Almaata’da yasadiginizi yazmissiniz, arzu ederseniz ve imkaniniz olursa, Kaskelen bolgesinde bulunan fabrikamizin yaninda faaliyete gecirdigimiz SHOP’umuza ugrayabilirseniz, burada daha genis bir portfoye ulasabilirsiniz. Baska konularla alakali da bizlere ulasmak icin benim asagidaki irtibat bilgilerimi kullanabilirsiniz.
Urunlerimize ve markamiza gostermis oldugunuz teveccuhten dolayi cok tesekkur eder, iyi gunler dileriz.
Saygilarimla / Best Regards,
Çetin MURAT


Bu arada hala Eti'den ses yok,vaktim bol,beklerim :)

3 yorum:

Esra dedi ki...

Çoğu zaman bireysel olarak uğraşmak istemiyoruz çünkü çoğunlukla uzun ve yorucu oluyor bu şekilde istediğimiz sonuçları almak fakat söz konusu büyük firmalar olduğunda ve müşteri olarak yeterli azimi gösterdiğimizde olaylar müşteri lehine gelişiyor bence.
mesela bu mailin üstüne ülkerden kargoyla toplu sipariş bile talep edebilirsin belki :)

hypo dedi ki...

tenrik ederim.
ben de en ufak bir şey de ararım.
o kadar bıkarlar ki, en sonunda ürünleriyle ilgili bir sepet hazırlarlar:)

deren dedi ki...

esra- kimbilir belki:))madem almaty'de shopları varmış bir zahmet yollasınlar:)

hypo-teşekkür ederim,ben normalde aşırı hakkını savunan bir tüketici dğeilimdir,ama beğendiğimi övmek,beğenmediğimi söylemeliyim diye düşünürüm.senin ki daha iyiymiş,canından bezdirme politikası:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...