8 Temmuz 2012 Pazar

Geçip Giden günler



Yaz gelince bu ülke gözüme daha sevimli görünmeye başladı.

Ben öyle yaz delisi bir insan değilimdir aslında.Ama yazın şu hafifliği yok mu,mest ediyor beni.İncecik giyin çık dışarı.Ya kış öyle mi?Kat kat giy-giydir.Bir seremoni eşliğinde hazırlanmalar.

Yaz gelince meyveler de güzelleşti elbet.Alma nın atası Almaata şehrinde doğru dürüst bir elma yememiştik bütün kış.Şimdi tüm meyveler albenili,rengarenk Ama ben yine zor olanı buldum,bu kadar meyvenin arasında,ben neye aşerdim bilin bakalım.;Elbette can eriğine.Burda Can eriğini bilmiyorlar,kırmızı erik var ama yeşil erik yok.Satıcıya çemkiresim geliyordu bunu neden yeşilken satmıyorsunuz diye:)

Neyse ki,sağolsun sevgili eşim teee Çimkent denilen bir şehirden buldu,orda kule montajı yapan kazak işçilere ne kadar manevi baskı yaptıysa artık adam tam 6-7 kilo erik göndermiş.epey bir zaman yedim,toplayan elleri dert görmesin:)

Hani demiştim daha önce bir arkadaş grubum bile oldu diye.Gruptakiler bebeler okulu bitirir bitirmez soluğu Türkiye'de aldı.Bir durun daha yeni kaynaştık demeye kalmadı,bir bir döküldüler:) Bir arkadaş kaldı,onunla görüşüyoruz.Almaty'nin tüm avmlerini hallettik,Central parktan bozma bir Family Parkları var kazakların orayı mesken ettik türk usulu piknik yapıyoruz.Görenler önce bir dehşete düşseler de,Türk bu Türk deyip geçiyorlar zannımca:)Sonra Baraokolka-kırgız pazarı diye bir yer keşfettik.Bizi ne kadar kazıkladıklarını bir kez daha anladık.Bu çarşı Bakü'de ki Bine-Sederek gibi üstü kapalı,ve alabildiğince ürünle yığılı ucuz bir çarşı.Aklınıza ne gelirse.ev eşyaları,giyim,oyuncak,halı,hediyelikler...İzmir'in Kemeraltı,Ankara'nın samanpazarı gibi.Ama dümdüz bir yerleşke içinde ve gittikçe sonu gözükmeyen büyüklükte.Tenge-türk lirası kuru hemen hemen aynı ancak giyim burda çok pahalı diye geldiğimden beri pek birşey almamıştım kendime.Eldekilerle idare ediyorduk.Kadın bu,durur mu öyle çarşıyı görmüş?Yıllardır çölde yaşayan ve su bulan insanlar gibi resmen saldırdık:) Avmlerde aldığımız fiyatın 1\4 fiyatına üstelik.


Normalde Taksiler çok ucuz diye hep taksi tercih ediyoruz,en uzak mesefaye 8-9 liraya gidilebiliyor.Ama serde Türklük var;Otobüslerin 50 tenge(50 kuruş) olduğunu duyarız da taksiye 800 Tenge verirmiyiz?Onunla nelerrrr nelerrr alırız diye düşünerek otobüsleri de keşfettik.Bayan ve çocuklu olmanın avantajını sonuna kadar kullanarak rahat bir yolculuk yapıyoruz.Şaka bir yana Kazaklar-Ruslar bu konuda çok kibarlar gerçekten.Hiçbir acındırma,göz ile baskı kurma olmadan otobüse bindiğim ilk anda hemen yer veriliyor.


Bence otobüs taksiden daha güvenli bu şehirde.daha önce bahsettim mi bilmiyorum;taksi diye birşey yok esasında.Herkes korsan taksi.Yol kenarına gelip,otostop çeker gibi elini kaldırıyorsun,gelen arabayla binmeden pazarlığını yapıyorsun tıpkı otoban kenarındaki kadınlar gibi:) Ve kimin arabasına bindin,seni dediğin yere götürecek mi,Türk olduğun her halinden belli zaten,sana bir şey yapar mı,deli midir,sapık mıdır...bin tane şüphe yani.Otobüsün güzergahı belli,yolu belli.



Hamilelik iyi gidiyor,biraz eklem ağrılarım var ama kalsiyuma yüklendim mi hallederim diye umuyorum.Normalde doktor randevum vardı geçen hafta ama gitmedim.Doktorum Tatar uyruklu çok şeker bir kadın.,Ama doktora gitmek sıkıntılı.Şoföre bir gün önceden söyleceksin,kızını veya karısını getirecek felan.Zaten doktorla benim çevirmen bıdı bıdı konuşuyorlar canımı sıkıyorlar,ben saf gibi herşey yolunda,sağlıklı mı diye soruyorum sadece:) Neyse ki Türkiyedeki gibi kan sonucunu felan sen almıyorsun,hastanede bir günde bitiyor işin.Doktorun sonuçlarına göre sana telefon ediyor ve ilaç öneriyor.

İşte geçip giden günler böyle.
Hiç bu kadar ayrı kalmamıştım.Tam 9 ay oldu.Kısmet olursa Ramazan bayramına gidiyorum.Neyseki 2 numara bahanesiyle Aralık'a kadar Türkiyedeyim.Sonrasında Allah kerim:)

Şimdilik haberler bu kadar,arayı açmayalım görüşelim blogcum:)



3 yorum:

hypo dedi ki...

iyi olmana sevindim.:)

New York'tan dedi ki...

Hos geldin ve hayirli olsun bebis, sag salim kucagina almayi nasip etsin HZ. Allah :)

deren dedi ki...

teşekkürler:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...